Megújult a közmédia arculata, a dolgozók is már megkapták a kis tollat, jegyzettömböt az új logókkal. Az új arculat sokaknak nem tetszett, néhányaknak igen, ez utóbbit bizonyítja is (önmagának) az MTVA néhány nézői levéllel. Ugyanakkor az új logók és imázsfilmek – vagy mik – mellett új arcok is a képernyőre kerültek. Apró kis spotokban.
Még a nagy arculatváltás előtt kérték fel az MTVA-s guruk a drága dolgozókat, hogy minél többen vegyenek részt az arculatváltáshoz kapcsolódó fotózáson, amely fotók más céges eszközökhöz is esetleg használhatók lesznek.
"Évtizedek óta dolgozom a közmédiában, de eddig mégsem tettek képernyőre. De most! köszönöm." (Iggy Pop)
Szóval sok ismeretlen, „átlagos” arc is fel-felbukkan az image spotok közt, pláne így az olimpia alatt. Igazából az üzenete, mint drága, művelt barátunk mondaná, „nem jön igazán át”. Egy-egy fekete-fehér fotó villan fel, egy keresztnévvel. Csak sejteni tudjuk, hogy ők valószínűleg a közmédia, az MTVA dolgozói, és feltehetőleg az akarna így lenni az üzenet, hogy ők, sokan együtt értünk, érted (érted?) készítik a jobbnál jobb műsorokat, a Marslakókat már szerencsére nem.
Talán szerencsésebb lett volna – ha már feltétlenül erőltetni kell ezt a nagy, együtt, közösen kamu-imidzst –, ha teljes névvel, és beosztással szerepelnek ottan az illetők, legalább tudjuk, hogy Feri, azt most a vágószobában ügyködik, vagy Józsi éppen takarít vagy az új, induló sorozat jól megfizetett kreatív producere.
(UPDATE: de persze lehet, hogy nem tévés dolgozók a felbukkanó arcok, hanem - mint egy-két kommentben utalnak is rá drága olvasóink - az utca emberei. Ez esetben még kevésbé sejtjük, mi is az üzenet...)
Az említett nézői levelek egy részében is felbukkan, hogy mik is, kik is ezek az arcok.
"...nekem csak 1 nem tetszik hogy a reklámok meg az ajánlók előtti képek amiken emberek vannak azok nem tetszenek. Jobb lenne azok helyett valami természeti kép vagy valami magyar vár, nevezetesség...)
"...Az m1-en nem értettem, hogy mit jelentenek azok a fekete arcok, de most már értem. Lehet ez egy nagyon jó kampány is, mivel a sportosabb fiatal arcokat egy Forma-1 közvetítésre teszik be, ahol ottragad, majd később is odakapcsol, hogy hátha megint ott lesz, és egy-két adáson belül jól odaszoktatják a nézőt. Eredeti ötlet, de csak bizonyos embereknek szól. Ha közösségi média szeretnének lenni, akkor először válaszolgatni kellene a FB-os bejegyzésekre. Szerintem ebből a fényképes arculatból vissza kellene venni egy kicsit az m1-en és a Duna World-ön is..."
"...Csupán egyet szeretnék megkérdezni mi a fene logika van,vagy jelentősége a civil portrék /némelyik kivánni valót hagy magaután/ megjelenésének? Mi az üzenet értéke?Mindenki elküldhet magárol egy képet?? Szoval érthetetlen /nekem igy 7o felett pláne/,hogy mi a csizio benne. Boldog lennék ha egy mondattal válaszolna bárki, hogy a kedves szomszédoknak is eltudnám mondani, hogy ennek mi a jelentősége...."
Szóval mi a csízió benne? Ja, és van egy kislány is az arcok közt. Ő mit csinál vajon a közmédiában? A kedves szomszédoknak mi is szívesen elmondanánk, ha pontosan tudnánk.
Tehát: Új arcok a köztévében... Mi az üzenet? Átjön? Igen vagy nem? Szavazni itt lehet. Mi sokat adunk a véleményére!