Bárki lehet sztár 15 percre, a hírnév mindenkinek dudál (na jó: dukál), az RTL Klubnál ennek azért igencsak megvan az ára. Már ha eddig ez valaki számára ne derült volna ki, látván VV Akárki vergődéseit, egyéb show-kban való feltűnéseit, pereit, vonaglásait.

A Blikk megszerezte (az RTL től a pr-cikkhez megkapta?) azt a szerződést, amit minden jelentkezőnek alá kell írnia, aki úgy érzi, benne van az a bizonyos X-Faktor. Az irat szerint az aláírás pillanatától a jelentkezők „szinte a csatorna tulajdonát képezik, részt kell venniük mindenben, amit a készítők kitalálnak, amennyiben nem teszik, félmillió forint kártérítést kell fizetniük. Ha pedig fél éven belül egy másik tehetségkutatóra is jelentkeznek, akkor akár másfél millió forint kötbért is behajthatnak rajtuk.”

xfaktor_elov.JPG

Bennük van a faktor, meg benne lesznek a tévében, meg a kötelezettség-hegyekben

Kolosi Pétert is megszólaltatták: „Ezek a játékszabályaink. A szabályok nyilvánvalóak és érthetőek, ha valaki így jelentkezik, annak örülünk, ha nem, akkor azt is elfogadjuk.” Tényszerűen ez így van, de kissé pökhendi válasznak tűnik.

Persze tudjuk, fingért nem adnak csikót, de ez lehet, hogy ez mégiscsak egy kicsit sok követelés. Jogilag lehet, hogy okés, de erkölcsileg tuti nem korrekt. Vagy ha már „pár” millát belefeccöl a csatorna egy feltehetően majd igencsak nézett műsorba, megtehetik akár ezt is lelkiismeret furdalás nélkül?

Fotó: Rtl

Szerző: Mediafika  2012.06.05. 16:00 62 komment · 1 trackback

Címkék: zene rtl tévé x faktor

A bejegyzés trackback címe:

https://mediafika.blog.hu/api/trackback/id/tr1004567070

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Már biztos: 2014-ben Puzsér Róbert lesz a Munkáspárt miniszterelnök-jelöltje 2012.06.06. 10:52:40

Puzsér Róbert személyében végre egy tisztességes ember is helyet kapott a Csillag születik zsűrijében, akinek az agya és a szíve is egyaránt a helyén van! Lelkendezett Dr. Thürmer Gyula a tehetségkutató fináléját követően, aki szintén nagy rajongója a ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

873ujr3rk 2012.06.06. 08:43:58

nahát. én szentül hittem hogy egyedül az új tehetségek támogatása a céljuk. mekkora csalódás.
nem jutok szóhoz.

Törökátok 2012.06.06. 08:46:19

Megérdemlik. Aki elmegy bohócnak/médiak*rvának, az csöndben tűrjön.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2012.06.06. 08:52:27

Volt főnököm mondta: aki k*rvának megy ne csodálkozzon, ha megb*sszák.

Aki meg médiak*rvának, az meg azon, ha megb*szás mellet (szó szerint, ill. átvitt értelemben) a sz*rt is kihajtják belőle.

Prostatikus Vogon Jeltz 2012.06.06. 08:55:50

ezek kemény feltételek, ezektől lesznek rabszolgák? hát lol.

SemBoga 2012.06.06. 09:04:12

attól lesznek rabszolgák, hogy nem kapnak cserébe semmit

ha nem kell az rtl klubnak a képernyőre valaki, akkor ne követelhessen már milliókat - milyen alapon? totál aránytalan

dezsoke007 2012.06.06. 09:06:34

Szerintem meg jogilag nem feltétlenül "okés", 14-18 évesen kötött szerződéshez a gondviselőnek is van egy-két szava. Ha nem járul hozzá, akkor semmis a szerződés.
Üdv

Vojni 2012.06.06. 09:12:54

és ez az RTL jogászainak valószínüleg újdonság és nem a gondviselővel iratják alá....

Egyébként az meg mi, hogy a 'hírnév mindenkinek dudál'??

cworm 2012.06.06. 09:16:50

Nem igazán látok én itten szerződést.
A cikkben leírt 2 mondat a nagy hír? Micsoda újdonság...

AnnaKarenina 2012.06.06. 09:17:15

@Vojni: Vagy kijavították a szerző -dukál- szavát, mert nem ismerték, vagy igen szellemesen :), csak eléggé értelmetlenül összevonták az elviselhetetlenséget jelző dudaszóval.

Az elsőnél hiányzik a meddig - nyilván van ilyen kitétel a szerződésben. A másodiknál a félév tilalom szerintem nem igazán kemény feltétel.

AnnaKarenina 2012.06.06. 09:20:23

Kifelejtettem, hogy jó sokan lennének, akikkel egy életre szólóan alá kellene íratni azt a feltételt, hogy soha nem próbálkoznak újra. Még akár profi tévések között is. :)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.06.06. 09:21:20

Kolosinak véletlenül igaza van. Akinek ez nem tetszik, az menjen másik tehetségkutatóba.

SemBoga 2012.06.06. 09:21:26

@AnnaKarenina:

"A másodiknál a félév tilalom szerintem nem igazán kemény feltétel."

szerintem abban az esetben, ha elutasítják a jelentkezését / nem kerül képernyőre, eléggé kemény feltétel

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.06.06. 09:24:20

Ezen mit kell csodálkozni? Az RTL senkikből csinál celebet, még szép, hogy magához láncolja őket. Az RTL nélkül ők sehol sem lennének, az RTL meg egy zsák pénzt költ rá, hogy eladható sztárocskákat készítsen. Persze a hasznot is ők szeretnék látni, az nekik nem pálya, ha a másik csatorna használja az általuk felépített celebeket.
Ugyanez igaz a TV2-s Megasztárra is.

Vajon miért van, hogy gyakorlatilag csak olyanok jelentkeznek, akiknek megélhetési gondjaik vannak (kivéve kormány tavalyi kedvencét)?

bucbuc 2012.06.06. 09:25:04

Oszt hol vannak a feltételek?

AnnaKarenina 2012.06.06. 09:28:18

@SemBoga: Úgy érted, nem bír ki a karrierje félévet?
Még azt is el tudom képzelni, hogy ez minden, ilyen műsort szerkesztő TV-csatornának érdekében áll, hogy ne ugyanazok az arcok keringjenek rövid időn belül mindenhol.

2012.06.06. 09:31:20

Mi a gond? Nem kötelező idióta celebtojásnak lenni.

fda 2012.06.06. 09:36:24

Most csalódtam. Eddig azt hittem, a kertévék célja az ismeretlen tehetségek támogatása.

Egyébként nem kötelező senkinek, hogy ilyen gagyi tévék gagyi műsoraiban égesse magát, ha megteszi, akkor megérdemli.

AnnaKarenina 2012.06.06. 09:41:46

Még mindig várom a poszt írójától a meddig kérdésre a választ.
„szinte a csatorna tulajdonát képezik, részt kell venniük mindenben, amit a készítők kitalálnak, amennyiben nem teszik, félmillió forint kártérítést kell fizetniük"
Úgy saccolom, hogy max. a műsor időtartama alatt. Ez pedig -ha járhat ugyan kellemetlenséggel is- szereplési lehetőség.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.06.06. 09:42:10

De jó, hogy nekem nincsenek "különleges" képességeim! Így maradok önálló egyéniség... Vagy nem. ;)

KenSentMe 2012.06.06. 09:44:35

Kemények a játékszabályok, de a tévének nyilván az az érdeke, hogy ő használja a jelentkezőket és ne őt használják ki. Abból, hogy felépítenek valakit és az átmegy a konkurenciához, nekik hasznuk nem lesz. Lehet, hogy a feltételek erkölcsi szempontból kegyetlennek tűnnek, de üzleti szempontból logikusak, és így kell játszania mindenkinek, aki védeni akarja az üzletét.

Lasombra 2012.06.06. 09:46:44

ezeknek a szerencsétleneknek még így is biznisz. benne vannak a tévében, viszik őket haknizni (pl ingyen koktél a simagöröngyösi művelődési házban), és még a pléhméjt oftejír gálán is ott villoghatnak VV Böfivel és Éden Pukival!

ez volt az álmuk. mindenki jól jár.

joszip 2012.06.06. 09:51:07

Azt hittem, több lóvéról van szó. Hát ez semmi. Kibírják, hogy fél évig nem mennek a TV2-be.
Érdekesebb "Részt kell venniük mindenben, amit a készítők kitalálnak" kitétel, azért gondolom ez nem így van megfogalmazva. Mondjuk egy leszbikus orgia bizonyára nem gond.

Avatar 2012.06.06. 09:56:22

Ilyen feltételek mellett is van tízezer jelentkező... Ha nem lennének szigorú feltételek, akkor meg jelentkeznének ötvenezren. Ki tudná azt mind végighallgatni? Ez is egy szűrő, mint amikor álláshirdetésben előírják az angol nyelvvizsgát és a diplomát olyan munkakörnél is, amihez ezekre semmi szükség nincs.

Turhoparaszt 2012.06.06. 09:57:46

Na most a helyzet a következő: az X-faktor válogatása több körös, az első körben sstábosok hallgatnak meg az RTL Klub székházának különböző termeiben. Az első meghallgatáson a kezedbe nyomnak egy papírt, mely szerint ha továbbjutsz, kötelező megjelenned és részt venned a következő körökben is. A zsűris meghallgatás a negyedik kör. Ekkor nyomják a kezedbe a tévés szerződést, amiről a posztban szó van. Ha ezt nem írod alá, nem kerülhetsz a zsűri elé, márpedig az az első szerződés megszegését jelenti, mivel így nem vettél részt a válogatón, amire kötelezted magad.

Nem tudom, most hogy van, de információim szerint az első xfaktorban így volt.

Cinkes 2012.06.06. 09:59:15

ha valaki nem kerül képernyőre akkor ez kicsit túlzás...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2012.06.06. 10:04:02

Nem értem, mi ebben a kemény.

Ha a jelentkező ismert lesz, csak akkor fogják hívni a műsorokba, akkor viszont eleve hülye lenne nem elmenni. Ekkor viszont erkölcsileg SEM volna szép tőle, ha más csatornához menni, ez is tiszta.

Ha nem lesz ismert, akkor úgysem hívják és nem veszít semmit azzal sem, ha a másik csatornánál se nevetteti ki magát a válógatók alatt.

Egyébként meg gondolom pisztolyt nyomnak a fejükhöz, hogy aláírják, nem? :P

2012.06.06. 10:04:28

@bucbuc: micsoda cikk, az agyam eldobom...

will 2012.06.06. 10:18:18

Ez a szerződés teljesen rendben van. Ami nincs rendben, az az, hogy te számlára dolgozol...

SemBoga 2012.06.06. 10:20:31

@AnnaKarenina:

úgy értem, ha nem használja, akkor ne korlátozhassa

SemBoga 2012.06.06. 10:23:26

@Turhoparaszt:

szerződésben nem kötelezhetnek, hogy ismeretlen tartalmú szerződést kötelezően aláírj a jövőben

S.O.A. 2012.06.06. 10:28:22

Jogi végzettség és valódi szerződés másolat híján jogilag nem minősíteném, erkölcsileg teljesen rendbenv an, már ha ez a dolog egyáltalán értelmezhető egy szerződésnél.

Nagyon jól teszik, hogy ilyesmit aláíratnak a sok csírával, jelezve, hogy te még akkor is az RTL tulajdona vagy, ha éppen te vagy a popzene aktuális hullócsillaga, vagy ha csak a youtubeon szereztél 100.000 rajongót az ortdenáré kiállásoddal. Miből gondolja bárki is, hogy attól, hogy ő jelentkezik egy ilyen műsorba, bármilyen feltételeket is diktálhat? Fogott egy gitárt, elénekelt két lédigagát, és majd ő mondja meg, hogy hol és hogyan akar szerepelni? Attól mentsen meg mindenkit az ég... Így legalább előre meghatározott időpontokban bukkannak fel, ami megkönnyíti az elkerülésüket!

S.O.A. 2012.06.06. 10:31:22

Akár tetszik akár nem, ez egy üzleti vállalkozás, ahol a jelentkező a termék. Hallottatok már olyant, hogy a zacskós tej bepofázik, mert nem a megfelelő polcra került, vagy rossz az árfekvése?

Na ugye...

AnnaKarenina 2012.06.06. 10:35:56

@SemBoga: Érteni értem az ellenérzésedet és a dolog logikáját is.
De ha belegondolok, a jelentkezés pillanatában mindenki sötét ló - nem lehet tudni egyik részről sem, hogy mi lesz az együttműködés eredménye. Ugyanakkor az, aki a megméretés és esetleges szereplés lehetőségét biztosítja, megszabhatja a feltételeket. Ez bármilyen pl. szolgáltatási szerződéssel összevethető állapot, a másik fél arról dönthet, hogy vállalja-e ilyen feltételekkel, vagy sem. A "részt kell venniük mindenben, amit a készítők kitalálnak, amennyiben nem teszik, félmillió forint kártérítést kell fizetniük" kitétel arra vonatkozik, hogy a műsorkészítő kiköti a jelentkező bármilyen (nyilván műsor-)célú felhasználását, innen hiányzik, hogy mennyi időre - de ez biztosan benne van a szerződésben. És ebből következik szerintem a másik feltétel is, a féléves más tehetségkutatóba való jelentkezés tilalma, hiszen egy műsor kifutása megközelítheti, elérheti ezt az időtartamot, ezalatt az illető (még ha nem is versenyzőként) szerepelhet az adott csatorna adásaiban, ezalatt pedig szerepelne egy másik TV műsorában is?
Nyilván utólag, amikor kiderül, hogy valakire semmilyen módon nem tartottak igényt, akkor már nem látszik jogosnak ez a feltétel, de előre ezt nem lehet tudni.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.06.06. 10:39:52

Ez semmi ahhoz képest, amikor valakit megzsarolnak azzal, hogyha nem lép ki a magánnyugdíjpénztár rendszerből, akkor nem fog kapni állami nyugdíjat.
Ennek a bűnszövetkezetben elkövetett csoportos garázdaságnak mennyi a BTK szerinti büntetési tétele?
;-)

S.O.A. 2012.06.06. 10:45:52

Egyébként a poszt alapgondolatát nézve felmerül a kérdés, hogy a szerző is a naivitás azon fokán áll-e, mint azok, akik beállnak a sorba, mert hiszen az RTL azért csinálja ezt a műsort, hogy őt, a kiatökömneszarjalemennyire tehetséges embert felfedezzék? Mert a szerződésen rágódni kb. ez a szint...

ACG 2012.06.06. 11:02:19

Nem értem a drámát. El kell olvasni a szerződést, aztán dönteni, s vállalni a következményeket. Az aláirás előtt senkire nem vonatkozik semilyen kényszer.

Elijah_Baley 2012.06.06. 11:14:40

minthogy lassan az ország nagyobbik fele megfordult már ezeken a tömegjeleneteken, aszittem a szerződésből lassan minden családban, vagy legalább haveri társaságban van legalább egy példány :)
nincs vele semmi baj, azzal van, h még mindig csőstül mennek a hülyék felfedeződni.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.06.06. 11:18:54

@ACG: Egy barátomat behívták egy másik hasonló műsor kapcsán próbafelvételre. Más éppen indult a színpadra - igencsak felfokozott idegállapotban - amikor a kezébe nyomták a szerződést, hogy gyorsan írja alá. Abban a szituban futtában aláírta, aztán csak később szembesült azzal, hogy mit is írt alá.
Nyilván a csatorna is figyel arra, hogy az aláíró viszont ne nagyon tudjon figyelni. ;-)

dr. Bubó 2012.06.06. 11:49:11

kelt a fides mafia uralkodásának 7 dik évében

dr. Bubó 2012.06.06. 11:50:35

...a mostmár nemellenzéki székesjárási fővárosban

chicco112 2012.06.06. 11:55:08

Hihetetlen, de már ilyen is van:
celebakademia.hu/

2012.06.06. 11:55:21

Az eddig is világos volt, hogy kemény feltételeket szabnak a kertévék az ilyen műsorok résztvevőinek, a csatorna tulajdonképpet árut vesz velük, és azt használni akarja, másnak viszont nem adná oda. mint mikor én veszek egy biciklit, legyen az enyém, és ne a szomszéd zsoltika hajtsa. Az már gázabb, hogy maguk a játékok (jelentkezők) nem sokat profitálnak ebből. persze az ügyesebbek összehaknizhatnak egy-két milliót a pár hónapos szavatossági idejük alatt, de egyebekben úgy ugrálnak, ahogy a tévé fütyül, feladják az addigi életvitelüket, munkájukat, aztán pár hónap múlva jöna légüres tér, meg a szánalmas bulvárbohóckodás. Ez szerintem nem ér ennyit, maximum tiniknek jó üzlet (jelentkeznek is rakásra), mert ők még rendes pályára állhatnak, ha lecseng körülöttük a felhajtás. Én mindig kicsit szomorúan nézem ezeket a műsorokat, mert általában nagy tehetségek helyett inkább lelkes, naív, és sokravágyó gyerekeket látok, akiket a csatornák kifacsarnak és eldobnak majd, ami világos és érthető nekem, nekik viszont nem. Az ilyen mókának mindig pofáraesés a vége, mi meg asszisztálun ka mélyrepüléshez.

Bogyó 2 2012.06.06. 11:57:01

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]: Nem, nem termék. Mert a zacskós tejnek nem kell szerződést aláírnia. Ez egyértelműen az erőfölénnyel való visszaélés. Attól, hogy nem tetszik a műsor vagy a jelentkező, nem kell tapsikolni a kihasználásuknak, mert holnap eléd tesznek majd egy ilyen szerződést egy másik ügyben, ahol te is "termékké" silányulsz, pedig munkavállalónak vagy vásárlónak képzeled magad.

Bogyó 2 2012.06.06. 12:06:01

@Zka: Végülis, ha átgondolom, nem tudjuk mi van a szerződésben, a "részt kell venniük mindenben" eléggé homályos megfogalmazás, amit jogilag nem igazán lehet értelmezni, s nyilván van olyan, amit úgysem tudnának rajtuk érvényesíteni.

Ha csak arról van szó, hogy részt kell venniük a műsor promóciójában, néhány reklámfilmben, pár kapcsolódó műsorban, háttérbeszélgetéseken, interjút kell adniuk x újságnak, ez természetes. Főleg, ha félévről van szó, nem tudom erre is a félév vonatkozik-e vagy csak a más műsorba való jelentkezésre. Mondjuk a félév arra is inkább kevés mint sok.

De ha mondjuk 2-3 évig mindenhova bármikor berángathatják, megkötik a kezét az esetleges későbbi fellépéseket, lemezszerződéseket illetően is, akkor az már etikátlan.
Persze, tudjuk, hogy üzlet a műsor és miről szól, de normális országban ez nem a végletekig való kifacsarását jelenti az egyik szerződő félnek, mert akkor aránytalan a szolgáltatás. Lehet ezt tisztességesen is csinálni.
Hogy ez a szerződés mennyire etikátlan, az valójában ebből a cikkből nem derül ki.

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2012.06.06. 12:30:15

egy olyan papírt is alá kellene iratni velük, meg az sms-szavazókkal is, hogy lemondanak szavazati jogukról az országgyűlési választásokon..

pupumpa 2012.06.06. 12:46:36

A semmiről hogy lehet ennyi kommentet írni?
4 sort írtak a szerződéses feltételekről.
Ráadásul abban nincs semmi meglepő.

pfekete101 2012.06.06. 13:06:15

"...kell venniük mindenben, amit a készítők kitalálnak..."
Ez azert aggalyos.
Ha az RTL azt mondja dugni kell a szinpadon, akkor azt is meg kell csinlani?
Bravo.

S.O.A. 2012.06.06. 13:32:10

@Bogyó 2: a nagy lóf. mama!

A zacskós tejnek valóban nem kellett szerződést aláírnia: neki egy fillérjébe se került a polcra kerülni. Gyanítom, hogy a jelentkezők se fizették ki a piaci értékét egy kétmilliós nézettségű műsor 2-3 perces megjelenésének. Magyarul a reg. díjjal együtt is ingyen volt nekik. Ha pedig valami ingyen van, akkor te magad vagy a termék, tartja a jó öreg marketinges mondás.

Elém akármilyen ügyben rakhatnak ilyen szerződést, senki nem kötelez rá, hogy aláírjam. Munkavállalóként véd a Munka törvénykönyve (azt a helyet is én választottam, ahol ezt esetleg leszarják...), fogyasztóként meg a fogyasztóvédelemre vonatkozó törvény (azt az eladót is én választottam, aki ezt leszarja).

Ha a szerződés aláírásakor kapok cserébe nagy nyilvánosságot, meg csillogást, mert ez volt a tini agyam álma, akkor mérlegelem és aláírom. Vagy nem mérlegelem és aláírom, mert hülye vagyok és megérdemlem. Ennyi.

Ennyiből a 10.5 %-os lakáshitel szerződés is erőfölénnyel való vissazélés az OTP részéről, mert tök jól keresenek rajtam, nem? Mondjuk pisztoly náluk se volt a szerződés aláírásakor, de ez ugye mellékes...

jooasszony 2012.06.06. 13:49:41

Amennyiben cselekvőképes emberek aláírnak egy szerződést, akkor azt ők szabad választásukból teszik. Valamit (tehetséget, produkciót, látvány, művészi élményt) adnak valamiért ( országos ismertség a legprofibb hazai televíziós üzem segítségével stb...). Ez teljesen tiszta adok-kapok ekvivalencia, ebben semmi kivetnivalót nem találok.

A cikk viszont megtévesztés, maga a cím is
azt a hamis látszatot kelti, mintha informálna. Ehelyett azonban pár unalomig hallott közhellyel tudnak csak előrukkolni... ez sokkal cikibb.

Avatar 2012.06.06. 14:34:12

@Frady Endre: És mit írt alá? Lemondott minden vagyonáról a producer javára? ;)
Megtanulják-e valaha az emberek, hogy amit nem olvastak el, azt ne írják alá?

Tésztakészítő asszony 2012.06.06. 15:20:24

Egy 14-16 éves tinivel ilyen szerződést aláíratni elég durva és jogilag is elég aggályos. Bár ők már kidolgozták a válaszlevelet.
A gyerekek csak a fényeket látják...

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2012.06.06. 15:40:17

először azt hittem a Hírcsárdát olvasom... K. Peti meg tényleg csöppet magas lóról válaszolt.

LAVÓRVAGÁNY 2012.06.06. 15:41:06

Ki lepődik meg ezen? A csiilagszületikben többet kell fizetni, ha nem vállalsz be valamit, csak szólok.

Advanced Flight 2012.06.06. 16:32:25

Hát itt egy bolhafingnyi konkrétum sincs, pro primo.
Pro secundo, a Ptk. tele van olyan szabályokkal, hogy jogképességet korlátozó, személyiségi jogokat sértő, jóerkölcsbe ütköző szerződés semmis.
Tehát a szereplőket NEM kötelezhetik nyilvános faszszopásra. Bár biztos van köztük, aki szívesen vállalná...

Makkasz 2012.06.06. 16:56:28

Szerintem ezek nem kemeny feltetelek, egyaltalan. Inkabb csak osztonzok.
melegelni kell alairas elott, mindent a csatorna ad nekik, az ismertseget, a felkeszitest, a nepszeruseget, ami jovojuket maghatarozza. penzt fektet bele, lehetoseget ad, es semmit se varhasson el? Ez lenne a meltanyos?

Rosszabb lenne a helyzet, ha mondjuk a kovetok ket evben kiadott lemezek, koncertek arbevetelebol kernenek, vagy csak a beleegyezesukkel lephetne fol barmelyik eloado. De ez is normalis lenne, ha elfogadja valaki.

Gabriel_mtb · http://pedalfordulat.blog.hu/ 2012.06.06. 17:03:25

Ez a bejegyzés a minőségének köszönheti, hogy főoldalra került.

Turhoparaszt 2012.06.06. 17:06:58

@SemBoga: én ezzel tisztában vagyok, de azon a bizonyos válogatón sok embert - akik elolvasták a második szerződést, és nem akarták aláírni - ezzel ijesztettek meg.

bucbuc 2012.06.06. 19:19:11

Én még mindig nem látom a szerződés szövegét csak egy idézőjelbe tett általános faszságot.

Amiről mindenki mond valamit.

Mondjátok már, mind hülyék vagytok?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.06.07. 10:09:39

@Avatar: Valami olyasmit, hogy bármikor behívhatják szerepelni, mintha ügyeletben lenne és, ha nem megy, akkor orbitális méretű büntetést kell fizetnie.
Amúgy később egy jogász ismerősünknek megmutatta és ő is nehezen tudta kisilabizálni a lényeget.
Tehát: Adva van egy képzett jogászok által is nehezen értelmezhető baromi hosszú szöveg, amit a színpadra lépés előtti ideges hangulatban nyomnak a manus kezébe azzal, hogy vagy most aláírja, vagy agyő! Rosszindulatú firnyák az egész...
süti beállítások módosítása