A Facebook egyik legmenőbb képe, amint egy New Yorki-rendőr egy hajléktalan mellett térdel egy pár cipővel. Lawrence DePrimo megsajnálta a fagyoskodó Jeffrey Hillmant, és vett neki egy pár cipőt és zoknit. Skechers-t és nem Sketchers-t. Azért ez jó kis reklám a cégnek, nem?

396591_388162557927199_467455045_n.jpgA képről, infóról világszerte címlapokon számoltak be, a fotót ugyan nem egy turista készítette, és nem ő tolta fel a Facebookra, de ez mindegy is. (Legalábbis a New York Times egyik cikke szerint. A fotót Jennifer Foster készítette (na jó, lehet, hogy éppen turistáskodott), de egyébként az arizonai Pinal County Sheriff’s Office kommunikációs igazgatója. A fotót – mivel nincsen fent a Facebook-on – e-mailben küldte el a New York Police Department-nek. Őt tették fel.

A hajléktalan férfi, mint arról is már sokan beszámoltak, a cipőt viszont nem hordja. Túl drága, így jól elrejtette. A történet valóban szívmelengető, és az eset becsülendő, sőt, a rendőr tette követendő.

De a kisördög csak ott motoszkál. Miért volt olyan fontos megemlíteni a The New York Times cikkében, hogy milyen cipőboltba ment be a rendőr vásárolni? Egyáltalán: nem csupán egy, a rendőrséget esetleg jobb színben feltűntetni akaró pr-akció ez?

Ráadásul az újabb cikkben, feltehetően a cipős cég, helyreigazítást kért. Ugyanis rosszul írták a nevét:

Correction: December 4, 2012

An article in some editions on Monday about Jeffrey Hillman, the homeless and barefoot man for whom New York Police Officer Lawrence DePrimo bought a pair of boots — an act captured on camera and celebrated across the country — misspelled the name of the store where the officer made the purchase. It is Skechers, not Sketchers.”

A lényeg: hogy elírták a márkanevet, és jött is a helyreigazítás. „Ez Skechers, nem Sketchers.”

Jól járt a New York-i rendőrség, a hajléktalan, a Skechers (Hogy is szól az egyik legújabb reklám?: "Go like never before."). De azért mi is gazdagabb lettünk egy szép történettel. Ha igaz, ha nem.

Vajon igaz a történet? Vagy csupán egy kitalált akció? Szavazni a Facebook oldalunkon lehet.

Szerző: Mediafika  2012.12.04. 12:30 5 komment

Címkék: reklám hír közösségi média

A bejegyzés trackback címe:

https://mediafika.blog.hu/api/trackback/id/tr64947086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lutria 2012.12.04. 19:18:00

Az én tippem az lett volna hogy a következő cikk beszámol arról hogy rövid időn belül ellopta az új, drága,meleg,strapabíró cipőjét egy másik hajléktalan...

kpityu2 2012.12.04. 20:22:49

Mégis micsodás dolog, hogy cipőt vesz neki, ahelyett, hogy megbírságolná?

vAfotóriporter · http://blog.volgyiattila.hu 2012.12.05. 01:13:04

@kpityu2: szerintem is ez az igazi különbség mentalitásban

vAfotóriporter · http://blog.volgyiattila.hu 2012.12.05. 01:43:26

Ez a reklámtól rettegés dolog, mert Amerikában OLYKOR sokkal kevesebbet köntörfalaznak olyanokon, hogy "ismert közösségi oldal", meg "egyik vezető televízió", meg félig kisípolt márkanév, amiből ugyanúgy mindenki tudja, hogy melyik márkáról van szó, tehát pont a reklám nem vész el, csak szenved vele mindenki.
Ugyanakkor meg Amerikában simán kikockáznak akármilyen tévé interjúból egy márkajelzést egy pólón vagy sapkán, csak mert az már hatalmas reklám lenne, hogy a megszólalón márkajelzés van.

Mondjuk ebben a történetben én se érzem olyan kritikusnak, hogy milyen boltban vett egy pár cipőt.
süti beállítások módosítása