A Facebook egyik legmenőbb képe, amint egy New Yorki-rendőr egy hajléktalan mellett térdel egy pár cipővel. Lawrence DePrimo megsajnálta a fagyoskodó Jeffrey Hillmant, és vett neki egy pár cipőt és zoknit. Skechers-t és nem Sketchers-t. Azért ez jó kis reklám a cégnek, nem?
A képről, infóról világszerte címlapokon számoltak be, a fotót ugyan nem egy turista készítette, és nem ő tolta fel a Facebookra, de ez mindegy is. (Legalábbis a New York Times egyik cikke szerint. A fotót Jennifer Foster készítette (na jó, lehet, hogy éppen turistáskodott), de egyébként az arizonai Pinal County Sheriff’s Office kommunikációs igazgatója. A fotót – mivel nincsen fent a Facebook-on – e-mailben küldte el a New York Police Department-nek. Őt tették fel.
A hajléktalan férfi, mint arról is már sokan beszámoltak, a cipőt viszont nem hordja. Túl drága, így jól elrejtette. A történet valóban szívmelengető, és az eset becsülendő, sőt, a rendőr tette követendő.
De a kisördög csak ott motoszkál. Miért volt olyan fontos megemlíteni a The New York Times cikkében, hogy milyen cipőboltba ment be a rendőr vásárolni? Egyáltalán: nem csupán egy, a rendőrséget esetleg jobb színben feltűntetni akaró pr-akció ez?
Ráadásul az újabb cikkben, feltehetően a cipős cég, helyreigazítást kért. Ugyanis rosszul írták a nevét:
An article in some editions on Monday about Jeffrey Hillman, the homeless and barefoot man for whom New York Police Officer Lawrence DePrimo bought a pair of boots — an act captured on camera and celebrated across the country — misspelled the name of the store where the officer made the purchase. It is Skechers, not Sketchers.”
A lényeg: hogy elírták a márkanevet, és jött is a helyreigazítás. „Ez Skechers, nem Sketchers.”
Jól járt a New York-i rendőrség, a hajléktalan, a Skechers (Hogy is szól az egyik legújabb reklám?: "Go like never before."). De azért mi is gazdagabb lettünk egy szép történettel. Ha igaz, ha nem.
Vajon igaz a történet? Vagy csupán egy kitalált akció? Szavazni a Facebook oldalunkon lehet.