Olyan egyszerűnek tűnik az egész. Itt egy sportoló, aki eddig Magyarországnak szerzett érmeket. Haza akar térni. Térjen. Egyvalaki olvassa el, milyen szerződése, kötelezettségei vannak mind neki, mind Magyarországnak, illetve a Magyar Kajak-Kenu Szövetségnek a másik fél felé, és annak szellemében járjanak el. Ha el akar menni, menjen, csak mindenki tartsa magát az írott szóhoz. Ha fizetnie kell, fizessen. Ha nem, ne. Mi ezen olyan bonyolult?

Mint arról az mno.hu beszámolt, „az újvidéki Magyar Szó honlapja szerint Mirko Niśovič, a Szerb Kajak-kenu Szövetség elnöke a Sportski žurnal sportnapilapnak úgy fogalmazott: tiszta hülyeség az MKKSZ szerdai döntése, amely szerint 150 ezer euró (42 millió forint) felkészülési hozzájárulást kér a háromszoros olimpiai bajnok kajakosért, mivel Janics szerb állampolgár. (…) Már hétfőn értesíteni fogjuk a Nemzetközi és az Európai Kajak-kenu Szövetséget az esettel kapcsolatban. Nem látom annak lehetőségét, hogy az MKKSZ ellehetetlenítse azt, hogy Douchev-Janics Natasa 2013-tól szerb színekben evezzen.”

Kit érdekel, hogy ki honnan jön, hová megy? Csak van valami papiros, de tényleg, amiben le van írva, kit, milyen kötelezettség terhel. Vagy a profi sport nem így működik? Valamiről lemaradtunk?

Így mindenki csak szimplán hülyét csinál magából. Meg belőlünk. Már megint.

Ön mit tenne az ügyben? Engedje el Magyarország gálánsan? Engedje el Magyarország pénzért cserébe? Maga Janics is hibás az ügyben? Szavazni a Facebook oldalunkon lehet.

Ha tetszett a cikk, tessék lájkolni a Facebook oldalunkat!

Szerző: Mediafika  2012.10.25. 17:30 100 komment

Címkék: sport kommunikáció per

A bejegyzés trackback címe:

https://mediafika.blog.hu/api/trackback/id/tr884870000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rohadjmegARCgeci 2012.10.26. 09:35:08

Hogy unom már ezt az aszott, ostoba, ronda libát..!

felcsutisuttyo 2012.10.26. 09:40:25

TAKARODJON MÁR EZ A SZEPLŐS (ventillátoba beleszart valaki) PICSA !!!!

gorillaso 2012.10.26. 09:46:38

Sportprostituáltak mindenhol.

csavari 2012.10.26. 09:49:08

Ezért vagyok ellene minden honosításnak ahol nem vissza kapja valaki az állampolgárságát! Nem lehet össze keverni azzal aki felmenői szerint Magyar!

záporeső 2012.10.26. 09:52:19

Szerintem ha menni akar úgyis menni fog. Nincs értelme megnehezíteni a hazatérését. Itt mekkora felháborodás lenne fordított esetben...
Meg kell neki köszönni az eddigi aranyakat, és békében elengedni.

taxi546 2012.10.26. 09:52:49

De gyorsan felejtünk!:(

Sandokohn - a maláj jiddis 2012.10.26. 09:56:04

Lol, ez itten kérem szépen Magyarország. Nem lennék meglepve, ha a semmilyen aláírt papír nem lenne a kötelezettségekről. "Majd elintézünk mindent okosba'!"

kifordított nagyanyó 2012.10.26. 10:14:28

Azért jó lenne ha ebben az ügyben nem mi magyarok lennénk a balekok.

BigPi 2012.10.26. 10:15:35

@Sandokohn - a maláj jiddis: Nem Magyarország ilyen, hanem a nagy világ.
A profi sportolókat adják-veszik. Át akar igazolni egy másik országba semmi akadálya ki kel fizetni az árát, vagy ki kel várni a két éves türelmi időt.
A szövetség pontosan tudja, hogy egy ilyen versenyzőnek mennyi a piaci ára és ezt helyesen meg is kérik.

Muad\\\'Dib 2012.10.26. 10:16:24

@záporeső:
Nem a hazatérését nehezítjük meg. Egyszerűen részt veszünk az üzletben. Ő elkezdett üzletelni, mi meg adaptálódunk a helyzethez. Nincs ezzel semmi baj.

al Dajjal 2012.10.26. 10:17:10

Janicsnak a klubjával van szerződése. Az év végén lejár. Megvárja, s mint a focisták, ingyen igazol másik klubba. A válogatott szereplésre viszont ritkán szokott szerződés lenni, hisz az mindig is meghívásos rendszerű volt.

Muad\\\'Dib 2012.10.26. 10:20:38

@al Dajjal:
A válogatott szerepléseket kajak-kenuban a nemzetközi szövetség szabályozza, és legjobb tudomásom szerint lehetőség van pénzt kérni a versenyzőért ilyenkor.
A focisták esetében pedig senki nem vált sehová országot felnőtt korában, ha már részt vett nemzetközi versenyen, és szerintem ez máshol is így lenne korrekt.

town 2012.10.26. 10:25:31

Szépen már nem engedhetjük el, mert Janics kezdett el púposkodni, szarrágóskodni. Vegyük meg az éttermét, fizessük ki a sehol nem jegyzett férjét a magyar edző rovására, "felmondott", de év végéig kéri a pénzt stb.

Szumi 2012.10.26. 10:26:56

@Sandokohn - a maláj jiddis: Biztos lehetsz benne ,hogy van szerződés,mégpedig kőkemény feltételekkel.Az egyesületek és a szövetségek a versenysportban már a 6-7 éves tehetséges gyerekek szüleivel is szerződést iratnak alá.Ráadásul tegnap az Indexen A szerb válogatott edzője cáfolja.. c.cikkben pont megcáfolják,hogy Nisovic így nyilatkozott,az egészet az újságírók találták ki.

Kutchek (törölt) 2012.10.26. 10:34:35

Ha a nemzeti válogatottakaban szereplő játékosokat így lehet adni-venni, akkor az olimpián megszerzett érmeket is érdemes lenne piacra dobni.
Ha a londoni 8 aranyból eladunk pl. Katarnak vagy Azerbajdzsánnak 5-öt, akkor még mindig a románok előtt vagyunk és kerestünk egy kis pénzt is.

Kicsit vicces, hogy ha úgy alakul akkor Janics akár 3 országot is megjárhat.
Az ilyennek aegy himnusz-mix kell, ha nyer....

al Dajjal 2012.10.26. 10:37:51

@Muad\\\'Dib: Igen. Minden sportágban be lehetne vezetni.
(És itt most nagyon zárójelben jegyzem meg, hogy az a kajakos, aki olimpia előtt mindig tagja volt a világbajnok négyesre és már a harmadik olimpiáról marad le, mert oda mégsem őt viszik... Tökéletesen megértem, hogy elmegy tőlünk. Jó utat és sok sikert kívánok hozzá.)
Janicsot viszont egyértelműen a pénz motiválta. De nem most, a visszatérésben, hanem az idejövetelben! Valamelyik sajtótájékoztatón mondta, hogy mikor átjött, nem voltak meg Szerbiában a megfelelő feltételek... stb. Átjött, kineveltette magát, s most menne vissza. Profi sportolóra vall a dolog, de akkor legyen mindenben az! Fizessenek! (Mellesleg az összegnek minimum tízszerese lenne reális, hisz magunknak csinálunk ellenfelet.)

Pienaar 2012.10.26. 10:38:27

Persze, profi sport amiben húdejók vagyunk. De ha véletlenül lekerülne az olimpiai műsorról, akkor hirtelen tizedannyi embert sem érdekelne az egész cirkusz, nem öntenénk bele "felkészítési pénzeket", és Janics-ügy sem lenne. Valójában egy felszínes szappanopera az egész sztori, értelmetlen marakodás a nagy semmin. Az olimpiai aranyak mindig is parasztvakító szerepet töltöttek be, itt sincs másról szó.

town 2012.10.26. 10:42:40

Már London alatt elkezdte a hazudozást, hogy á ő nem akar sehova menni, utána ez a cserencsétlen szöveg,hogy a noname férje visszautasíthatatlan ajánlatot kapott. Valaki tegye le érte a pénzt, mert a "szépasszony" össze fog omlani, mint a dzsungelben, hogy ő nem kell senkinek. :-)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.26. 10:50:18

A gond az, hogy a papíroson az van, akkor mehet, ha elengedik. Az nincs benne, hogy ingyen engedik el vagy fizetni kell érte.

Muad\\\'Dib 2012.10.26. 10:51:03

@al Dajjal:
Akkor is és most is a pénz motiválta. Hiszen a drága férjét cserébe be is készültek tolni a szerb olimpiai szövetségbe. Csak most koppantak egyet, mivel a szerbek nem hülyék, és nem szeretik, ha az ő fas*ukkal veri a csalán Natasa és a férje...

Ludovikás Levente 2012.10.26. 10:58:54

A sok handabanda után jó lenne végre megtudni, mennyit ígértek a szerbek Janicsnak a hazatérésért. Fejeljék meg az összeget 25%-kal és már vihetik is

Így legalább kiderülne, ki a szarrágó ebben a történetben

bandeirante 2012.10.26. 11:06:06

@záporeső: Csak éppen fizesse meg, amivel tartozik, ahogyan az a profi sportban szokás. Mert hogy igen sok pénzt fektettek bele szponzorok stb.

pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin) 2012.10.26. 11:09:28

@online távmunkás: végre valaki, aki saját szemeddel látta, olvasta azt a szerződést...

2012.10.26. 11:16:00

meg kellene köszönni mindazt az eredményt, érmet, egyebeket, amit a magyar sportnak szerzett, s nem ily méltatlanul elbánni mindenkivel, leginkább önmagunkkal. ez már az ország önlejáratása. szánalmasponthu
Natasa, szép volt, köszönjük. sok sikert és boldogságot kívánok, szerezz érmeket hazádnak, hadd legyenek a szerbek is büszkék rád. én az vagyok

kekec8 2012.10.26. 11:20:49

@ProPrimo: oh, egy igazi úriember! :)

flamer 2012.10.26. 11:21:31

@bandeirante: A szponzorok külön szerződést kötöttek vele, ők nem panaszkodtak eddig.

Egyébként meg ugye, ha a szerbek kifizetik azt a sok pénzt, amit Magyarország "beleölt" Janicsba, akkor megkapják az olimpiai aranyakat is vele együtt, igaz?

arizmendi 2012.10.26. 11:21:42

bandeirante-nak: nagyjából meg is térült a szponzorok befektetett pénze a 3 olimpiai bajnoki és a 17 világbajnoki cím alkalmával...
amúgy, ha Janics valóban 500 millát kapott az itt töltött 10 éve alatt, akkor kb. 150 milla szja-t és kb. még egyszer ugyanennyi tb járulékot inkasszált utána az államháztartás... azért az nem kevés.

Netuddki. 2012.10.26. 11:22:30

"Így mindenki csak szimplán hülyét csinál magából. Meg belőlünk. Már megint."

Mármint kiből csinál ki hülyét? Magasról lexarom! Nem az én biznicem..

Akkor miért nem ugráltatok amikor a Fazekasból csináltak hülyét? Meg az Annusból. Ha tudnátok mik folynak ezekben a profi sportágakban! A legnagyobb probléma, hogy mindezt közpénzből teszik, tehetik...

bandeirante 2012.10.26. 11:22:53

@flamer: A kettőnek egymáshoz semmi köze. Amikor egy focistát adnak-vesznek, ahhoz sem jár világbajnoki érem.

bandeirante 2012.10.26. 11:23:24

@arizmendi: Tévedés, érvényes szerződéseket mondott fel.

bandeirante 2012.10.26. 11:24:27

@flamer: Dehogynem panaszkodtak.
Amúgy meg az aranyérem a sportoló személyes tulajdona, azt csinál vele, amit akar. És persze semmi jelentősége, hogy a vitrinben tartja vagy akárhol.

Netuddki. 2012.10.26. 11:24:46

@arizmendi: "ha Janics valóban 500 millát kapott az itt töltött 10 éve alatt, akkor kb. 150 milla szja-t és kb. még egyszer ugyanennyi tb járulékot inkasszált utána az államháztartás..."

Ja, persze kaszált. Aztán az 500milkát ki fizette? Hüle...

Muad\\\'Dib 2012.10.26. 11:25:39

@ProPrimo:
Legalább olvasnád el a híreket. A szerbek is kezdenek visszakozni, mivel látják, hogy nekik is hazudott a Natasa família. De azért köszöngessünk csak mindent, sőt engedjük meg, hogy hülyének nézzen minket.

Muad\\\'Dib 2012.10.26. 11:27:11

@flamer:
Mert, ha te munkahelyet váltasz, és csak pénzért mehetsz át az új munkahelyedre, akkor ugye megkapnak mindent, amit eddig csináltál, és még véletlenül sem csak a szakértelmedet...

flamer 2012.10.26. 11:28:56

@bandeirante:
Dehogy nincs köze. Janics felkészítésébe és versenyeztetésébe azért rakták a pénzt, hogy hozza az aranyakat, nem másért. Hozta? Hozta. És amikor magyar színekben nyert, akkor senkinek nem ömlött a szar szájából, mint itt mondjuk az első pár kommentben.
És mi értelme ennek az egész herce-hurcának? Mert jelenleg nagyon úgy néz ki, hogy a magyar szövetség követelőzésének az egyetlen eredménye az lesz, hogy jól megszívatják Janicsot, semmi más, nettó szemétség.

Muad\\\'Dib 2012.10.26. 11:33:39

@flamer:
Ja, hogy ő nettó szemét módon járt el, az mindegy. De tudod mit, hagyjuk az erkölcsi rész. Igazad van, azért mert valaki szemét, nem muszáj másnak is annak lennie. De az már elég egyértelmű, hogy, ha valaki üzleti tételként kezeli ezt az egészet (lásd: Janics és férje), akkor a másik félnek is üzletnek kell tekinteni az ügyet. Ennyi...

town 2012.10.26. 11:36:07

@ProPrimo:

Azt hogy jól lapátolt azt én is köszönöm, másrészt az egész pályafutása, és a közbeni médiaszereplései azt mutatták, hogy iq és emberi téren nagyon gyenge eresztés ez a nő.

Még boldogabbá tehetnéd, ha megvennéd tőle az éttermét 25 milláért, amit az adófizetőkkel akart megvásároltatni. Szerencsére végre valaki észbe kapott.

Sokorai_Atala 2012.10.26. 11:45:49

De most az is hír, hogy bolgár színekben indul, ha fizetni kellene a férje révén. Tehát nem lett szerb teljesen, ott indul, ahol
a) jobban megfizetik
b) ahova nem kell fizetni
Vagy ilyesmi...

flamer 2012.10.26. 11:47:58

@Muad\\\'Dib: Bocs, de nálam az erkölcs nem olyasmi, amit csak úgy hagyok.

Ludovikás Levente 2012.10.26. 11:50:16

@flamer:
Téged se fogadnálak fel üzletkötőnek, mert beveszed a legelső trükköt. Rátermett vigéc úgy az ötödik-hatodik után kezd gondolkodni azon, hogy csapjunk egymás tenyerébe, és közben neki is van legalább ugyanennyi

Muad\\\'Dib 2012.10.26. 11:50:53

@flamer:
Akkor viszont semmi problémád azzal, hogy a totálisan erkölcstelen Janicstól pénzt kérnek. Így is megoldva a dolog...

ErrOr 2012.10.26. 11:57:38

Még mindig van aki nem érti. A nemzetközi szövetség szabályzata szerint 2 évig nem versenyezhet Janics az országváltás miatt. Ez a 0 Ft-os megoldás. Amit a szerbek akarnak, hogy azonnal versenyezhessen, az kerül pénzbe, 150 000 €, ami egy tisztelt díj a magyar szövetség felé, hogy Janicsból olimpiai bajnokot faragtunk.
Senki sem akadályozza Janicsot a költözésben, oda megy, ahova akar, evezni is tud csak a nemzetközi szövetség szabályai alapján 2 évig nem versenyezhet, hacsak a magyar szövetség el nem tekint ettől.

town 2012.10.26. 11:57:58

@Sokorai_Atala:

A bolgárok nem fogják úgy kitömni pénzzel, ahogy mi. Nehogy visszakuncsorogja magát. Az lesz a legjobb nekünk, ha minél előbb viszik a szerbek, ott ENSZ főtitkárt is csinálhat a csávójából.

daito 2012.10.26. 12:06:16

Ez az egész azért gáz, mert nyilvánosan csinál szinte mindenki hülyét magából.
Ebből most már gyk. senki sem tud kijönni jól.
Hülyét csináltak magukból a szerbek, Janicsék, de mi is. Itt minden 2. ember, aki érintve van, mást mond és még máshogy is cselekszik.

El akar menni? Menjen.
Köszönjük, amit idáig csinált, és még kedvesen mosolygunk is hozzá. Szeretünk téged Natasa.
Nem bunkózunk - ha hülye volt, ha nem. Mert alapvetően itt azért volt jó pár bunkóság is: nem nyilatkozunk róla keményen, és fogadjuk, akkor, amikor hozzánk jön. Ennyinek bele kell férnie egy NŐ, egy olimpikon, világ és olimpiai bajnok irányába.
Azt közöljük, hogy akkor természetesen ne is számítson a maradék pénzre, és igen, kérjük érte azt az összeget, ami jogos. Ha Ő - Ők nem így gondolják, akkor konzultáljanak az ügyvédeinkkel.

Pont. Kezit csókolom. És kedvesen mosolygunk tovább és sok sikert kívánunk, ha erre jársz, szívesen látunk.

S akkor többek között elkerüljük azt, hogy innentől kezdve minden bajnokunkra sandán nézzünk, ha Ferihegy környékén jár banánidőszakban.
Így nem tűnünk mohó - hálátlan idiótáknak (nem azt mondom, hogy azok vagyunk).
Így nem tűnik a magyar sportvezető büdös nagy varangy taplónak, aki nem fogadta Natasáékat. (Hogy ez most pontosan hogy történt, valóban így-e; azt persze nem tudjuk. De ez jön át a hírekben.)

És eközben az ország sportvezetése, sajtója nem csinál (nagyobb, mint ami valójában) hülyét egy sportolónőből, aki idáig 6 olimpiai, 22 VB, 21 EB érmet nyert az országnak; ebből szerényen 38 aranyat.

Van valami ostoba, fájóan méltatlan ebben az ügyben - és ez nemcsak a Natasa hibája.

campobaszo 2012.10.26. 12:06:19

Magyarországon nincs profi sport a szó szoros értelmében.Elegancia,nagyvonalúság meg pláne.Mindenki úgy csinál,mintha Janics csak kapott volna tőlünk ő meg nem tett le semmit.Kétségtelen,hogy most nem viselkedik szépen,de attól még a közös múltat nem kéne elfelejteni.Ha a másik fél nem korrekt,azért mi még megpróbálhatunk azok maradni.Egy háromszoros olimpiai bajnokkal talán nem kéne így cicózni.Nevelési díj?Hol van a szövetség,amikor echte magyar világbajnokok nem kapják meg a (minden bizonnyal munkaszerződésben rögzített)fizetésüket hónapokon,éveken át?A posztoló által reklamált papíros,szerződés létezik.Idehaza azzal szokás kitörölni a hátsónkat.

GépBalta 2012.10.26. 12:07:07

A képzelt erkölcsi győzelemnél, sokkal fontosabb, hogy 40 millióból futná néhány hajóra, rajtgépekre, motorcsónakra, kondigépekre a téli edzéshez, meg minden egyébre ami kell. Nem azért, hogy újabb olimpiai bajnokaink legyenek, hanem, hogy az ember nyugodt szível küldhesse suli után kajakozni a lurkóját.
Én annak idején kerékpároztam és nem szeretném, ha egyszer a fiamnak azt az arcot kellene látnia rajtam mint amit apám vágott, amikor megtudta, hogy a felszerelésem ára belekerülne egy használt Trabantéba, és neki kéne megvennie.
Soha, senki nem fog emlékezni arra, hogy Magyarország milyen nagylelkű volt, hogy ingyen mehet Janics. Ha ezen a balhén véget ér a karrierje, azt is elfelejti mindenki pár hónap múlva. Ha viszont fizetnek, a pénz az megmarad.

Mad Mind 2012.10.26. 12:09:15

Tényleg egyszerű. A jogai a magyar szövetségnél vannak, ha versenyezni akar, akkor a szövetségtől ki kell kérnie a jogokat, amit az pénzért, vagy ingyen odaadhat, a fogadó országnak. Ez alól egy kibúvó van, ha a férje országát választja mint befogadó országot. Mivel Bulgáriába nem akar menni, így a kiskapu csukva van. Ennyi. Mi bonyolult ezen?

Kave 2012.10.26. 12:09:22

Basszus, ne legyetek gatyák. Janicsból itt lett valaki, Magyarország ölt bele milliókat a képzésébe, ezenkívül 100 milliókat kaszált eddig, a mi adónkból is! Tény és való megérdemelte a pénzét. De ez nemzetiségi prostitúció, most ne hazudozzon össze vissza: Nem szerb ő, hanem délvidéki születésű horvát származású……

Én a kajakszövetség helyében minimum 100 millió HUF-ot kérnék az átengedéséért. Az élsportban ez már csak így működik…..
@ProPrimo:

Mad Mind 2012.10.26. 12:10:36

@campobaszo:
Ő pont mindent megkapott, és pont az éremesélyeseknél szoktak pénzt kérni. Nézz körül a világban.

Cormorant 2012.10.26. 12:12:01

Nekem sajnos fogalmam sincs arról, hogy eddig mi történt, ugyanis a médiából tájékozódtam, Janiccsal és a többi féllel nem állt módomban beszélgetnem. A médiának pedig az a feladata, hogy olvastassa magát, tehát mindent felfúj.
Az azonban megint csak minket, magyarokat minősít, hogy egy olyan emberrel szemben, aki láthatóan mindent megtett az eredményei elérése érdekében, küzdött és győzőtt, olyan alpári undorító kifakadásokat teszünk, ami egy emberhez nem méltó. Natasáért lelkesedtünk, drukkoltunk neki, szép perceket szerzett nekünk, másnap a munka jobban ment, mert mi is sikeresnek éreztük magunkat. Most Natasa máshogy döntött. Nekünk ez nem jó, de nem jogosít fel bennünket arra a hangnemre, amit itt néhányan megengednek maguknak.
Részemről további sikereket kívánok Natasának, éljen boldogan.
Másrészről egyetértek azzal is, hogy miután távozik, tegye ezt természetesen profihoz méltóan. Itt nincs helye érzelmeknek, itt a pénz beszél. Amit Magyarországtól kapott, azt a továbbiakban profiként máshol kamatoztatja, tehát ezért fizetni kell. Mindegy kinek.
És azt sem tartom jogosnak, hogy ezek után a Magyar Olimpikonoknak járó éves juttatását valaha is megkapja! Természetesnek veszem, hogy egy jogszabályt hozzunk és elveygük azoktól ezt a díjazást, akik nem Magyarországon fejezik be az olimpiai pályafutásukat. Tehát amennyiben Natasa, vagy AKÁRKI!!! egyszer is fellép a jövőben nem magyar színekben olimpián, attól el kell venni az éves juttatását.

Mad Mind 2012.10.26. 12:12:31

@daito:
Kezét csókoljuk és kérjük a pénzt, ahogy minden ország szövetsége teszi, mikor egy éremerős, éremesélyes sportolót enged el. Ez nem udvariassági kérdés, sosem volt az. Ő pénzért jött és pénz miatt távozik.

Muad\\\'Dib 2012.10.26. 12:14:06

@campobaszo:
Semmi köze a szerződéshez a dolognak. Vannak nemzetközi szabályok, és aszerint járunk el. A két szövetségnek kell megállapodnia egymással, vagy várni kell két évet. Ilyen egyszerű. Egy igazán jelképes összeget kérünk (tehát meglehetősen nagyvonalúak vagyunk), amit fordíthatunk a körülmények javítására a sportban.

Mad Mind 2012.10.26. 12:15:02

@Cormorant:
Semmivel sem ment jobban a munka agyárban, csak mert Janics nyert 500 méteren. Ez egy fellengzős hülyeség. Igen lehet volt kicsi büszkeség, hogy Magyarországnak érmet nyert egy horvát származású kajakos, de az biztos, hogy Janicsból Magyarország nélkül és főleg magyar pénz nélkül nem lett volna ekkora sportoló.

Sokorai_Atala 2012.10.26. 12:15:53

@town: az biztos.Viszont, ha ott indul ha a szerbek nem fizetik ki és akar 30-32 éves kora között sportolni, spórol 150 ezer eurot:)

Sokorai_Atala 2012.10.26. 12:19:02

@daito: ez igaz, de sajnos az új férj is erősen benne van. Gondolok arra, ha ez a pasas nem kerül a képbe, ez nem történik meg, illetve nem így.

is 2012.10.26. 12:19:45

@flamer: de azért raktuk bele azt a sok pénzt, hogy pályafutása végéig nekünk hozza az aranyakat. és most úgy tűnik, hogy a mi általunk belerakott pénzből még másoknak fog aranyakat hozni a pályafutása hátralevő részén. ennek árát kérjük meg.

kapiskajes?

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2012.10.26. 12:20:21

Gyengeelméjűek kedvéért:

Janics Natasa * (Magyar edzők + költségeik mint pl. bér + Magyar infrastruktúra + Magyar edzőtáborok + Méretre készült egyedi hajók + külföldi versenyekre utaztatás + edzőfelszerelések + Janics havi fizetés + sportorvos + lakhatási támogatás + kalóriapénza + nevezési díjak + gyúró + külföldi edzőtáborok + kedvezmények egész sora és még ezer más ügy) = Janics Natas Olimpiai és Világbajnok

Az egyenletből elég jól látszik, hogy NEM kizárólag Janics Natas az egyenlet kulcsa.

Ha a Magyar viszonyok annyira szarak lettek volna akkor miért könyörgöt a legendás, csodálatos és sehol számon nem tartott bolgár "edző" férj a magyar edzésmódszertan átadásáért.

Ha meg már az aranyakról beszélünk csak tessenek megnézni hány aranyérmet nyert és az érmeket kategóriától függően (olimpiai, világbajnoki arany, ezüst, stb. ) beszorozni 5-20 millió forinttal per darab.

Az állami kitüntetéseit sem meleg baráti kézfogásként értékelhetjük (Wikipedia).

Egyszóval a hölgy segge mind horizontális mint vertikális irányban alaposan kinyaltuk (igen! megérdemelte).

De az, hogy a belefektetett időt, pénzt és energiát, az edzők kitartó munkáját és mindent ami ahhoz kellett, hogy olimpiai bajnok legyen, egy fenséges királyi kézlegyintéssel elintézzük, GYALÁZATOSNAK tartom.

A kért összeg meg még csak az eszmei összeget sem éri el a befektetett energia ismeretében.

Aki meg azért makog, hogy "...és a érmeit is mekkapgyák a szerbek ha ódamety...?" Igen! Azt is megkapják ((mert az érmével a sportoló rendelékezik SENKI más) és ha ott leadja őket akkor majd beteszik a szerb olimpiai aranyak mellé egy tárolóba és a látogatókat lófasz sem fogja arról tájékoztatni, hogy hol és melyik országnak nyerte az érmeket.

Kb ennyi.

town 2012.10.26. 12:22:35

Rubik Ernő bemegy a Miniszterelnöki Hivatalba: "Dicsőséget és világhírt hoztam az országnak. A kapott pénzekből csináltam pár rossz befektetést, 1-2 éttermet vettem, és 3-4 eladhatatlan lakást. Ezeket vásároljátok vissza tőlem, mert Bora Borára szeretnék költözni örökre. A feleségem végig inspirált, nélküle a találmányaim meg sem születtek volna, ezért jár neki 300 millió, és nevezzétek ki Bora Bora nagykövetének"

Cormorant 2012.10.26. 12:26:03

@Mad Mind: Imádom, hogy ennyit írtál, de csak hogy ellentmondj és engem lehülyézz. Béke veled testvér!

QM 2012.10.26. 12:28:56

Az eredményes sportoló (olimpia-, világbajnok)= követendő példaképp, erkölcsi nagyság, hazafiasság stb. Ami akár igaz is lehet, csak nem törvényszerű.
Az, hogy valaki egy adott pillanatban, valamiben a világ legjobbja, attól még nem lett Szent Teréz, agysebész, filozófia doktora, Kossuth Lajos. Már pedig, most sokan ezt kérik épp számon rajtuk. Natasát idáig sem a szépségéért, meg az eszéért szerettük. Magyar himnusz szólt az olimpián, és ez utólag sem fog Szerb himnusszá válni. Picit tán túl anyagias, nyilván addig kell ütni a vasat... Azért a csúcson már túl van...
Az, hogy pénzt kérünk érte, az is jól lenne, ha nem azzal indítottunk volna, hogy a "kajakosaink nem árucikkek" , na hogyé' veszitek...

enmajor 2012.10.26. 12:32:09

@ProPrimo:

Miért kell a teljesítményét túllihegni??? Számos olyan foglalkozás van, amelynek névtelen és arctalan gyakorlói nélkül valóban megállna az élet, az ő sportteljesítménye hiányában nagyon is megy.
Abszolút nem tartozom azok közé, akik ezeket a sportolókat vmi übermenschnek tekintik. Ráadásul a csaj mindig is taszító jelenség volt, ezt az egész helyzetet maga generálta, ha koppan, megérdemli.

Az Utolsó Csillagharcos 2012.10.26. 12:32:13

Nyílván nem véletlenül jött létre az a nemzetközi szabályozás, hogy nem lehet hetente állampolgárságot váltani. Ha Janics szerbként akar versenyezni, akkor készítse is őt fel a szerb szövetség. Csakhogy jelen állás szerint ha holnap elindul egy versenyen, akkor a magyar és nem a szerb szöv. által felkészített versenyző jelenne meg ott, tehát jogos azt mondani hogy ő továbbra sem képviseli a szerb sportot.

A magyar szöv. persze lehet jófej, és vállon veregetheti a szerbeket, hogy mind1 öcsi, mondjuk hogy ti faragtatok belőle bajnokot, de ehhez azért többnek kell lenni mint jófej szvsz.

Arról nem beszélve, hogy valszeg Janics sok magyar tehetséghez képest kiemeltebb lehetőségeket kapott, a háttérbe szorult magyarok pedig előrébb lehetnének ha ő nincs. Ha holnap magyarok ellen versenyez Janics, az azt is jelenti, hogy a magyar szövetség az ellenfél játékosát támogatta a sajátjai ellenében. Ez megint nem az a helyzet ahol lehet jófejkedni.

Fizessenek a szerbek, vagy ücsörögjön otthon 2 évig. Szerintem ez ilyen egyszerű.

is 2012.10.26. 12:37:25

@Mad Mind: hát hogy mondhatsz ilyet? már a Hobo is megénekelte a 6:3-ban:

Hatszáz csille szénnel több jön a bányából
Az öntudatos vájár ma százasával számol
Munkaversenyt hirdet a Szedlacsek Jutka
Így hatott egymásra a sport és a munka

:)

enmajor 2012.10.26. 12:38:33

Nem fog, ez egy törtető 3,14csa. Emlékszem azt is alig várta, hogy a gyereke kipottyanjon belőle, hogy újra tekerhesse a lapátot.:/

QM 2012.10.26. 12:45:32

@Cormorant: "És azt sem tartom jogosnak, hogy ezek után a Magyar Olimpikonoknak járó éves juttatását valaha is megkapja! "
Az olimpiai juttatás, az ország színeiben elért eredményért osszák, nem a jövőbéli estleges eredményeiért(ne adj Isten, más ország színeiben). Persze, lehet jogászkodni, mert ezen juttatás olyanokért lett kitalálva, akik sport pályafutásuk befejeztével, méltatlan körülmények közt voltak kénytelen tengődni.(pl.:Gedó). Itt is be lehetne vezetni a rászorultsági elvet. Ha a civil életben is sikeres üzletemberré, válik, akkor nem biztos, hogy az "apró pénzre " rászorul.

krampam 2012.10.26. 12:53:37

Pont ezt kérdezem én is, mint a cikk írója. Nincs erre írás, hogy kell ezt intézni? Üzengetünk az újságban, mint egyszeri tárgyaló az IMF-nek... vicc.

alfacharlybravo 2012.10.26. 12:57:23

Ez a kajakozás profi vagy szabad idős hobby sport? Ha profi akkor illik pénzért adni, a focistákért miért fizetnek?

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.10.26. 13:02:47

@ProPrimo:

Teljesen igazad van, végre lehetnénk nagystílűek, gálánsak, "győztesek, ehelyett a fideszes szarháziság, sunyiság , kicsinyesség akadékoskodik.

Bóvli Orbán, csodálod, hogy sehol nem szeretnek és kettős mércével mérnek?

A szarháziságnak ez az ára!

Cormorant 2012.10.26. 13:04:30

@QM: Engedd meg, hogy abszolút ne értsek egyet veled.
A magyar színekben elért olimpiai érem után fizetett járandóság az egy olyan megbecsülés anyagi kifejezése, amely révén a következő nemzedékek számára példamutatást biztosítanak. Ez nem jár minden nemzet sportolójának, hanem csak a magyar sportolóknak és mi, magyar állampolgárok fizetjük. Részemről egyetértek a díj fizetésével és gratulálok minden olimpiai érmes sportolónak, aki Magyarországnak dicsőséget hozott és példát mutatott a mi gyerekeinknek arról, hogy érdemes kitartani, küzdeni, az eredményekért áldozatokat hozni.
Nos Natasa nem kíván ebben részt venni. Ezért haragudni rá nem szabad, de nyilván őt többé nem lehet a példaképünknek tekinteni, nem lehet a gyerekeinknek azt mondani, hogy na látod kislányom, ha ilyen leszel, mint Natasa, akkor ..... akkor itt hagyod ezt az országot és máshol próbálsz szerencsét, miután itt mindent megpróbáltak megadni neked, szerettek, megbecsültek.
Láttad már Natasa mennyi állami kitüntetést, év sportolója címet, stb kapott? Olvasd el a wikin. Ez neki nem volt elég. Nincs ezzel gond, de NEM JÁR többet neki a magyar állampolgárok megbecsülése. Az emlékek szépek, gyűlölni nem szabad, de példaképként beállítani azért már mégiscsak túlzás, nem?

Muad\\\'Dib 2012.10.26. 13:07:47

@Menekülnek sportolóink is az orbáni diktatúrából!:
A gáláns és a balek nem ugyanaz. Mi teljesen gálánsak vagyunk. Minimális pénzt kérünk, a normális ár töredékét, a nemzetközi szövetség szabályai szerint.

Ludovikás Levente 2012.10.26. 13:08:28

@daito:
Ez szövetségi szinten így is zajlik, a magyar média csinált belőle botrányügyet, aminek Natasa ügyesen alásegített a maga pukkancs stílusával. A szerb média állítólag sokkal visszafogottabban kezeli a dolgot:

srbija.blog.hu/2012/10/24/janics-ugy_egy_het_alatt_kene_osszelapatolni#comment-form

Amennyire át tudom tekinteni, a térségben a magyar média a legszarabb az összes közül, a román például biztos jobb de talán még a szlovák is. Nem kell a magyar média által rajzolt képet mindenre kivetíteni, mert leginkább a saját bornírtságát tükrözi vissza

town 2012.10.26. 13:10:50

@Cormorant:

A kitüntetéseket ne emlegessük, mert még eszébe fog jutni, hogy valakitől vegyék el, és adják az Ismeretlen Bolgárnak.

Ludovikás Levente 2012.10.26. 13:14:12

@Muad\\\'Dib:
Ha kikérték volna Janicsot annak rendje és módja szerint, akkor lehetett volna gálánsnak lenni, bár én akkor sem feltétlenül támogatnám (mert pénzre azért szüksége van még egy gáláns úriembernek is)

De így gyakorlatilag kész helyzet elé állítottak, ahol már csak két választásod van: vagy ingyért adod, vagy meg lesz mondva hogy te egy szarrágó bunkó vagy

preddy 2012.10.26. 13:16:57

Kíváncsi vagyok, hogy kinek a számlaszámát adták meg a szerbeknek...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.26. 13:18:20

@pushpang (univerziális határeset): Ez az ügy nem Janics személyes szerződéséről szól, hanem a nemzetközi szervezetek által szabályozott honosítási eljárásról. Ott képmutatóan nem írnak pénzről, mintha a sport és mondjuk az olimpia nem a világ egyik legnagyobb pénzügyi vállalkozása lenne. Gyakorlatilag csak az van szabályozva, ha a magyar szövetség nem engedi el, mert nem tudnak a szerbekkel megegyezni, akkor 2 évig várnia kell.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.26. 13:18:25

@záporeső:

Egy rakás ember van, aki nem magyar nemzetislgű, de magyar állampolgár. A kettő 2 külön dolog.

Cormorant 2012.10.26. 13:25:27

@town: Ahogy az elején írtam, nekem a te megjegyzéseddel is az a gondom, hogy nem vagyok benne biztos, hogy Natasa ezt és ilyen módon akarta-e. Lehet, de mi csak a magyar médiából (na meg egy-két külföldiből) értesültünk róla. Amíg nem vagyok benne biztos, addig nem fokozom a vele szemben kialakult hangulatot. Ha ez bebizonyosodna, akkor is szeretném tudni, hogy mégis mire alapozta az igényét. Hátha erről sem tudunk mindent? Hátha még neki van igaza?
Még egyszer: nem tudom, nincs bizonyítva, addig nem hergelek senkit Natasa ellen. Ennyi!
A magyar embernek mindig kell egy ellenségkép, ha éppen nem valamelyik politikusunkat vesszük célba (na jó, azokat teljesen jogosan), akkor találunk másvalakit, akit lehet gyűlölni, fikázni.
Talán mert már idősebb vagyok, én ebbe belefáradtam, nekem a tények kellenek! Megértem az ifjú padavanok hőbörgését, de elfogadni nem tudom! Magyarként pedig azt szeretném, ha a magyar emberek mentalitása megváltozna, főleg egymás irányában!

felcsutisuttyo 2012.10.26. 13:26:07

Szarok az aranyaira,ezüstjeire, helyezéseire, mert attól nekem nem lett több a pénzem és jobb a megélhetésem.
A Nemzeti szót meg hallani sem akarom...a Nmezti Gonosz Törpe meggyűlöltette velem, mint a Székelykáposztát is:)))
A magyar dicsőség????? hahaha---Ja, Orbán arról intézkedik nekem a világban!!!!!!!

elég.volt 2012.10.26. 13:31:28

Nekem csak a fülemben van egy szám, annak is egy olyan sora, hogyaztmondjahogy: "Takarodj te ..... ..... és ne is, ne is gyere vissza!"

Jenya 2012.10.26. 13:38:33

miért van az hogy ez a nő mindig sír? akárhányszor látom?

profi sportoló sok pénzért mehet csak át máshova, nem kedvből -azért profi. ha nem, akkor nem játszhat/indulhat/kajakozhat.
mi lenne ha a focista Ronaldo, azt mondaná-holnaptól a német válogatottban játszom!
(legalább a focinál tiszta ez a népnemzetiség: mert aki egyszer játszott egy válogatottnál - utána már soha többé más nemzet válogatottjában nem focizhat-még szép!
Ahova kedve van,oda megy állampolgárkodni? nemsokára tele lesz a világ európai Szaúdiakkal :)

town 2012.10.26. 13:40:41

@Cormorant:

"az a gondom, hogy nem vagyok benne biztos, hogy Natasa ezt és ilyen módon akarta-e."

Az iq-ját ismerve, nem is lett volna szabad hagyni hogy nyilatkozzon. Se itthon, se Szerbiában.

Értjük, hogy a csávójának a nem létező karrierjét kell egyengetni, értjük, hogy a csávó fia ki akar törni a bolgár kisszerűségből.
De ezt ne velünk akarják megfizettetni. Se a rossz befektetését, se a nem járó 12 millió "edzői" díjat, semmit.

Amilyen agyhalott módon szakított Magyarországgal, az hozzá illik, tőle nem is várható, hogy ne így szakítson.

political ideology 2012.10.26. 13:45:16

kit érdekelnek a papírok?
42 milla az vicc....téma lezárva.

orient 2012.10.26. 13:47:06

Szerintem eleve ez az egész honosítás rossz. ELeve nem lett volna szabad magyar színekben versenyeznie, de ha már megtette, úgy kéne legyen mint fociban. Ha egyszer valaki egy ország zászlaja alatt versenyez, az soha az életben nem indulhat más színekben, pont.

dorogi 2012.10.26. 13:52:06

A baj ott van, hogy állami pénzből finanszírozunk megélhetési sportolókat. Én erre a célra 1 Ft közpénzt nem adnék, tartsák el magukat a jegyárbevételből és a szponzorokból (a focisták, kőfaragók és balett táncosok is). Az olimpiai jutalmakat pedig dobják össze magánalapítványon keresztül azok, akik úgy gondolják, hogy így kell elismerni őket.

Cormorant 2012.10.26. 14:01:12

@town: Egy olimpiai bajnoknak nem az IQ-ja az előnye. Erre azért volt már egy két példa, de én nem is ezt várom el tőlük! Az IQ-ra még egy áldiploma sem biztosíték, ugyebár.
Megfizettetni velünk pedig nem akar senki semmit!
Az igaz, hogy hülyére próbálnak venni, de ezt pedig nem szabad hagynunk, vagyis megfizettetni mi szeretnénk azt, amihez jogunk van. És tényleg hülyék lennénk, ha hagynánk, hogy Natasa ingyen lépjen le és még ellenünk is fordítsa azt, amit tőlünk kapott. De ez üzlet és nem érzelem kérdése. Lehet ezt hőbörögve és lehet ezt hideg fejjel, tárgyilagosan, tárgyalóasztal mellett tenni, nem belevonva az érzelmektől amúgy is túlfűtött magyar lakosságot okot adva ezzel a mérhetetlen gyűlölet kifejezésére. Ez a média bűne és annak pedig a hibája, aki ezt készpénznek veszi és terjeszti. Nőjjünk már fel! Ne a média irányítsa az életünket! Elég volt az acsarkodásból! Natasa és a férje tegye azt, ami nekik jól esik, leljék meg a boldogulásukat, mi kérjük el azt, ami nekünk jár és ne fizessünk tovább semmit Natasának a neki már nem járó megbecsülésért. Mindezt békésen, nyugodtan, higgadtan és nem Natasa külsejét és felmenőit gyalázó kórussal, amellyel csak magunkról állítunk ki bizonyítványt. A nagyvilágot nem érdekli a Natasa ügy, de a véleményüket rólunk befolyásolja, ha gyűlölet keltő hírek jelennek meg rólunk. Nekem ez nem jó. És neked?

Pienaar 2012.10.26. 14:03:37

@dorogi: Ezt aztán magyarázhatod egy olyan országban ahol még mindig azt hiszi a többség hogy bárkit is érdekelnek a világban a kajakos, úszós, kalapácsvetős aranyérmeink, még beszédtémának is szánalmas ha egy külföldivel beszélgetsz sportról.

Cormorant 2012.10.26. 14:21:36

@orient: Az állampolgárság a véleményem szerint nem papírzsebkendő, ebben egyetértek veled, de nem is gránitba vésett eleve elrendeltetés. Egy ember állampolgárságát ezer dolog alakíthatja, ma egyre nyitottabb világban élünk és ez szerintem jó dolog. Egy ember tehetségének a kibontakozását csak az államporgárság eszméjével korlátozni szerintem nem helyénvaló. A véleményem az, hogy elképzelhető olyan élethelyzet, amikor egy embernek egymás után több állampolgársága lesz, honosítással, visszahonosítással, mindennel együtt. Ez nem mehet az egyén kárára.
De ugyanúgy be kell tartani a közösségek és az üzlet szabályait és az etikettet is.
Nekünk magyar állampolgároknak az az érdekünk, hogy az, aki a mi színeinkben versenyez, nekünk dicsőséget szerezzen. Ezért mi támogatjuk (azért itt vannak rendesen hiányosságaink is) és elismerjük a teljesítményét. Díjjakkal, anyagilag, erkölcsileg. Ez egy kétoldalú állampolgári szerződés.
Az egyénnek jogában áll ezt felbontani, de ebben az esetben nem tarthat igényt továbbra az állam, vagyis a mi elismerésünkre sem.
Én tehát a focisták esetében sem korlátoznám, hogy más nemzet színeiben pályára lépjen (nem tudom így van-e elhittem neked), viszont aki Magyarországról távozik és más színekben versenyez, attól azonnal megvonnék minden további (és itt a további szón van a hangsúly!) elismerést. A többi ország pedig szabályozza úgy az elismerését, ahogyan jónak látja, ezt nem egy sportág nemzetközi szervezetének kellene eldöntenie.

town 2012.10.26. 14:28:05

Tudta-e?

Szerbiában nem fogadták lelkesen Janics költözését, kirúgták a szövetségtől azt, aki nem akadályozta meg a honosítását.
(sportgéza)

town 2012.10.26. 14:28:45

@Cormorant:

Nehogy már a média legyen azért a hibás, hogy a Janics össze-vissza hazudozott.

orient 2012.10.26. 14:33:10

@Cormorant: Sajnos nincs igazad. Egy sportoló teljesedjen ki klub szinten. Keressen ott pénzt és éljen meg ott, csináljon ott karriert. A nemzeti színekben való indulás teljesen más. Ha így lenne akkor lassan az arab olajországok felvásárolhatják az összes tehetséges sportolót és mindenkit lealáznak minden versenyen akkor mi értelme az olimpia vagy világbajnokásg fogalmának. Szerintem ezzel ez is csak egy gazdasági verseny lesz mint amilyen klub színekben folyik mert az az ország amelyiknek több pénze van az jobb eredményeket ér el ennyi. Gondolom ezt nem kell kifejtsem jobban, a nemzeti színekben való versenyzés ne egy anyagi, pénz verseny legyen mart akkor semmi értelme.

Én egy esetben tartom reálisnak ha az ember egy diktatórikus, vagy elnyomó országban élt. Tehát ha az illető fizikai vagy politikai tekintetben üldözött lehet (bizonyítottan) akkor indulhasson egy másik ország színeiben. Mint pl. amilyen a az elmúlt rendszerben ha valaki nyugatra ment mint Puskás nem focizhatott spanyol válogatottként és érthetően nem akart egy komcsi Kádárnak focizni (nem is engedték volna mert elárulta a rendszert). De minden egyéb ilyen honosítgatás a példán keresztül is mutatja csak anyagi versenyt indít el.

Ok abban az esetben is van realitása ha az adott ország nem tart rá ígényt. ha pl. itthon túl sok a tehettséges focista és valaki nem fér be a válogatottba, és a szövetség NYÍLTAN lemond róla és kijelenti nem tart rá ígényt akkor indulhasson máshol, de itt nem erről van szó. Janics magyar versenyzőktől vett el olimpiai kvótát (lehet megérdemelten), tehát lehetősége van arra, hogy Olimpián, vagy világbajnokságon induljonn és sikeres legyen, nincs rá oka hogy váltson, csak a pénz. Innentől kezdve ez nem más minthogy a Real vagy a Barca fizet többet oda megyek, ez nem igazán becsületes szerintem.

daito 2012.10.26. 14:54:16

@Ludovikás Levente: ööö, azért Natasán kívül még nyilatkoztak páran...
Meg sajtó szemszögéből, kommunikációból az is rossz, amikor valaki NEM nyilatkozik.
Konkrétan a Borkai cselekedetét nem fújta fel a sajtó, egyszerűen ennyit közöltek. Az egyik fél. S Borkai úr, vagy valami szóvivő nem rohant helyreigazítani, magyarázni. Érted? Az állam sportéletének legnagyobb embere ennyit tud. Az annyit jelent, hogy ez az ország ennyit tud. S nemcsak az van, hogy nem fogadta Natasát; hanem ez ügyben még kussolnak is. (Félreértés ne essék, ezért hívják sportdiplomáciának. Nemcsak akkor kell "reprezentálni", amikor az aranyérem csillogását kell eltakarni; hanem amikor a sz.reső zuhog.)

Nekem sem volt sosem a szívem csücske a hölgy; azt is gondolom, hogy ha x ország válogatottja vagyok, akkor nem leszek y-é valamikor - nagyon kivételes eseteket leszámítva. (Mondjuk egy Csehszlovákia után Csehország, Szlovákia; vagy amikor tényleg új életet kezd egy ember, de akkor is gázos.)

Ettől függetlenül, ha az utolsó mucsaröcsögei tűzoltóságnak van ma már szóvivője, meg ripsz-ropsz elkölt az ország százmilliókat egy "NEM" feliratú "kommunikációs" kampányra - akkor az ilyen ügyeket is jó volna, ha megoldanák okosabban. Sajnos vagy nem sajnos - ez a modern világ ezzel IS jár. Ilyen kommunikációs, válságkommunikációs dolgokkal. És meg lehet úgyis csinálni ezeket, hogy szinte mindenki happy; vagy legalábbis nincs ez a kellemetlen íz a szánkban.

Mi mindig csak a "most"-ra tudunk gondolni. Persze, most fájó, meg hülye az ügy; de 10-20-30 év múlva Janics Natasáról csak az jutott volna eszünkbe, hogy mielőtt elment volna Szerbiába, nyert nekünk egy kazal érmet.
Most 10-20 év múlva is az lesz az emlék, hogy a "hülye picsa", akinek nem volt elég a pénz, és ostoba módon akart elmenni innen és ráment a karrierje vége.

És ez nemcsak J. Natasáról szól; hanem szól a többi sportolóról, szól a sportvezetőkről, szól rólad és rólam is. (Ha egy aranytojásokat tojó sztár ezt kapja, mert a saját feje után megy, akkor mi vár a hétköznapi emberre?)

Cormorant 2012.10.26. 14:56:58

@town: Tényleg össze vissza hazudozott Natasa? Vagy csak ezt olvastad a médiában? Még egyszer: én nem tudom, mert Janiccsal és a többi résztvevőt sem közvetlenül hallottam. Azt viszont tudom, hogy a média hazug! Ez pedig tény, sőt axióma, Magyarországon pedig még inkább! Bizonyítást sem igényel!

Cormorant 2012.10.26. 15:09:45

@orient: Én azt írtam, hogy lehet ezer ok az állampolgárság váltásra. Te azt írtad, hogy nekem nincs igazam és már magad is felsoroltál néhányat, ami mind kivétel az alól, amit előtte írtál. Már csak folytatni kell a sort ezerig (na jó, ez nyilván költői túlzás) és belátod, hogy mégiscsak igazam van. (Csak kettő még visszakézből: házasság, gyerek születése másik államban) Ennek a profi sporthoz semmi köze, abban egyetértek veled, hogy ott teljesedjen ki. Erről én nem is vitatkozom, minden mást továbbra is fenntartok. Minden, amit egy államtól és annak polgáraitól kap, a továbbiakban ne járjon! Profi sportban klub szinten tőlem semmit nem kap, nincs is igényem vele szemben. Állami szinten EB, VB, Olimpia, stb tőlem, mint állampolgártól kap támogatást, akkor állam váltás esetén én megkérem az árát és a további támogatást megszüntetem, a továbbiakban példaképnek nem állítom. Na de milyen alapon szabályozzam én egy egyén életét, hogy ne válthasson állampolgárságot, ha az ő érdeke úgy kívánja. Ez diktatúra, én pedig nem szeretnék diktatúrában élni. Ha nem akarom, hogy ez a szabály rám vonatkozzon, akkor mással szemben sem akarom ezt érvényesíteni. Az egyén szabadsága sokkal szentebb dolog, mint az államhoz való kötődés.

orient 2012.10.26. 15:18:44

@Cormorant: OK félreértettelek, azt hittem arról beszélsz, hogy mindenki menjen ahova akar, mert az túlzás.Bizonyos okokban ésszerű, és elfogadható a váltás, de nem házasság meg máshol szűlt gyereket...etc. Ennek semmi köze hozzá.

Janics esetében el kell engedni ez egyértelmű, de azon sem kell felháborodni ha ennek ára van (ahogy te is írtad). Szerintem ennek a lényege nem a pénz hanem főleg, hogy Ő most akkor már konkurencia lesz a következő versenyeken és a mi esélyeinket csökkenti az olimpián mondjuk, nem is értem milyen alapon várja el a szerb szövetség , hogy mosolyogva elengedjük,feltételek nélkül, mire föl? Ők megtennék??? Dehogy is...
Családi okok? MIlyen családi okok? Menjen költözzön oda ahova akar a családjával, magyar versenyzőként kapja a juttatásokat ugyan úgy. Fazekas Krisztina USA-ban él és magyar színekben indult. Érdekes lehet más országban élni, készülni és magyar színekben versenyezni? A családi okok egy kamu és sajnos hazugság a Natasa részéről, min. az őszinteség lenne tőle.

Cormorant 2012.10.26. 15:33:10

@orient: Na, nagyjából kezdünk egyetérteni, az apróbetű pedig legyen az ügyvédek dolga:)
Én nem otthon élek, lehet, hogy te hallottál Janicstól olyan megnyilatkozást TV-ben, rádióban, ami alapján igazad lehet. Ha nem és te is csak az írott médiából tájékozódtál, akkor nem lennék olyan biztos abban, hogy ő azt mondta, amit leírtak. Tehát mindössze annyit állítok, hogy amíg nem TUDOM, hogy mit mondott, addig el sem ítélem. Továbbra is azt állítom, hogy az üzleti vonatkozását le kell rendezni -nyilván a szerbek hozzáállása nem megfelelő- az érzelmi részt pedig higgadtan kell tudomásul venni. Szép napot nektek, mennem kell, már nem fogok válaszolni.

orient 2012.10.26. 15:40:08

@Cormorant: Hol élsz egyébként? :))

Én konkrétan sajtótájékoztatót láttam ahol a családi okokra hivatkozott. Nem tartom korrektnek. Nekem is volt már 2 állásajánlatom egyszerre és nem kezdtem az egyiket visszautasítani valami kamu dologgal, hanem megmondtam kerek perec, bocs kaptam jobb ajánlatot. Legtöbb cég értékeli ezt és jó hírem is maradt a piacon.

Janics is mondhatná, hogy szerb vagyok, szeretnék a saját hazám színeiben indulni, mert eddig nem támogattak megfelelően, viszont MO igen és ezt köszönöm, de most már az anyaországom is mögöttem áll és szeretnék ott is sikereket elérni. Ha egy ilyesmit mond, szerintem mindenki örült volna, és becsülte volna az őszinteségét. Pénzt akkor is kérne a szövetség, de más lenne az morális és erkölcsi háttere.

town 2012.10.26. 17:28:10

@orient:

Igy lett volna a normális.
Ehelyett megcsalt, megpróbálta levenni a bankkártyánkról a pénzünket, hogy az új csávójának aranyórát vegyen, és házat, közben köpködött ránk, hogy soha nem volt jó velünk, és kicsi a farkunk. Itt nem könnyű a régi szép időkre emlékezni, sőt az a normál, ha alig várjuk, hogy ne is lássuk többet.
süti beállítások módosítása