Az élet a legjobb méreg, illetve a legjobb pr-os. Politikai, nemzetközi szintre emelkedett az azeri baltás ügye, amikor is Magyarország kiadta Azerbajdzsánnak az elítélt gyilkost. Mint tudjuk, ott felmentették, hős lett, az örmények, érthető módon mindezt nem vették jó néven.

azeribaltas.jpgAz ügyről, a valóság alapján Sumonyi Zoltán, József Attila-díjas író, költő, a Magyar PEN Club korábbi elnöke Az azeri baltás címmel írt politikai krimit, már a 2006-os ítélethirdetés lezárulta után. Amit most újra kiadott a Kossuth, illetve a Ventus Libro Kiadó. Egy kicsit talán necces ez a sztori, nem? Márminthogy most újra kiadták. De legalább nem kell olyan sokat költeni a könyv reklámhadjáratára. De van benne Szent Korona is.

„A könyvben, Harald Haasky professzor, a tromsøi egyetem Számi Intézetének vezetője 2004. február 19-én szokatlanul véres eseményről értesült az internet egyik magyar nyelvű honlapjáról. Gyilkos azeri–örmény konfliktus a Nemzetvédelmi Egyetemen. – Baltával ölte meg örmény társát a Nemzetvédelmi Egyetem nyelvi kurzusán részt vevő azerbajdzsáni fiatal. Tovább olvasva a cikket, a professzor döbbenten látta, hogy néhány éve még mind az áldozat, mind a gyilkos az ő tanítványa volt. Ezért megkérte harmadik volt tanítványát, aki a budapesti norvég követség munkatársa, hogy a helyszínen próbálja meg kideríteni ennek a barbár gyilkosságnak a hátterét. A szálak a magyar Szent Koronáig vezetnek…”

Az első kiadás álnéven jelent meg magánkiadásban. Most már nevét is adta a szerző kötetéhez. Miért? „Három éve azért is írtam álnéven, mert akkor még csak szórakozásból, szinte játékból írtam a könyvet. Magánügy, gondoltam, és ha nem is olvassák el, én jól szórakoztam írás közben. De most már véresen komoly közüggyé vált a történet, s ezt saját névvel is vállalom.”

Valóság, gyilkosság, krimi, korona. A fő kérdés az, vajon mennyire etikus ezt a történetet a mostani konfliktus közepette kiadni? Nem necces egy kicsit? Van esetleg némi politikai üzenete is?

Szerző: Mediafika  2012.09.10. 21:45 Szólj hozzá!

Címkék: könyv kommunikáció

A bejegyzés trackback címe:

https://mediafika.blog.hu/api/trackback/id/tr564767437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása